tisdag 7 oktober 2008

VARG-DJÄVEL!!!!!!!!!

Denna syn mötte min bror och hans jaktkompis imorse när dom var ute o jagade!!!!! det är min bror Rogers drever BELLA. Dom hörde hennes skall sen blev det tyst och kort därefter mötte dom en varg söder om Degerfors. Roger som har jakt som sitt stora intresse är förstås mycket ledsen och bedrövad efter detta.Han och många andra undrar vad som kommer hända med denna djävla vargpolitik. Måste det dröja ända till det ligger ett litet barn som på bilden innan nåt görs åt dessa odjur. Dom har ju varit utrotade en gång i tiden och det fanns ju säkert en anledning till det.Jag är ingen jägare men jag är fiskare och är ute i naturen väldigt ofta och har små barn med samma intresse. Nu bor jag iofs inte jättenära nån stor skog (vilket Peter gör)men jag förstår dessa familjer som bor nära detta kadaver till djur. Dom låter nog inte sina barn gå alltför långt från hemmet!!!!!!Visst- Dom är vackra men en riktigt vacker varg-Den är död!!!!!! Tack för mig-jag är förbannad o ledsen......


11 kommentarer:

TEAM SVEDLUND sa...

Usch! otäckt! Jag har själv jagat förrut och haft bla stövare. Tanken har ju funnits att något sådant otäckt kan hända! Under den tiden rörde det sig ett antal vargar här i jämtland oxå.Det hörs inte så mycket om dessa varelser just nu (skönt)Men nu för tiden är det mest fiske på tapeten.Då slipper man ju fyrfota rovdjur iaf.
Kolla min blogg.
www.teamsvedlund.blogspot.com
Mvh /Micke

Anonym sa...

Faaan vad tråkigt med din hund !! beklagar sorgen Roger .
Stange

Johnny Storfan sa...

Beklagar verkligen!!!
Fy fan bomba ihjäl varenda vargjävel och ta björnjävlarna också på en gång!
Förjävligt att man snart fan inte kan va ute i skog och mark pga dessa förbannade rovdjurs as...
Inte undra på att man fiskar på sjön numera!
Återigen: BEKLAGAR!!!

/ Johnny

Anonym sa...

Beklagar. Det är tråkigt när det ska sluta på det där viset. Kolla gärna in den här bloggen!
http://www.vargfragan.blogg.se

Anonym sa...

fy fan för dessa vargar!

Anonym sa...

ska inte hundar ha koppel?

Anonym sa...

Anonym: Jag tycker du ska läsa bloggen igen, man jagar väl inte med koppel?! vad tänkte du med egentligen.

Anonym sa...

jag lider med er. har själv 2 jakthundar DET FINNS INGA ORD. såg 1 varg djävel 27 sep. söder om bäckhammar. satt i bilen tyvärr.

team svarthäll

Anonym sa...

Det är för djävligt med vargarna Beklagar sorgen vågar inte tänka på hur det skulle va om vargen tog nån av mina stövare Men nu är det snart älgjakt: Många jägare med bössor i skogen.Håll i för fan när gråben visar sig det ska jag göra!!
Hare bäst alla

Kecka sa...

Lider med Roger.

Anonym sa...

http://www.expressen.se/Nyheter/1.1368556/jakthund-slapades-tva-mil-efter-bil
Koppla inte hunden i bilen!