tisdag 28 september 2010

CATCH & RELEASE

Måste säga att vi gillade verkligen C&R som tävlingsform. Verka ju vara hur smidigt som helst för sekretariatet att fastställa vikten. Tycker det var bra att man fick räkna alla gäddor över minimåttet för det ska ju belönas att få många o så långa som möjligt.........Har sett att många C&r tävlingar kör med den längsta eller de 3 längsta gäddorna och det kanske är lika bra men det känns som det är lite mer "slumpartat" då..... Vad vet vi...... Vi blev i allafall riktigt positiva till metoden även på tävling och hoppas det går att införa så det blir rakt över på touren.Tror även det skulle locka till sig väldigt många o speciellt duktiga gäddfiskare. Skitfiske på er !!!! Ps. Nu blev du glad Eric.!!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Inte bara Erik som blev glad! Kör mycket på bla. siljan och det skulle vara riktigt roligt om någon kunde köra en vettig c&r tävling och jag har många kompisar som också skulle vara intresserade!

Teamkareta sa...

Varför ordnar inte du och dina kompisar det då?
Lätt att sitta framför datorn och tala om hur alla andra ska fiska och tävla, svårare att fixa nått själv misstänker jag.

Anonym sa...

Oj, det var ju inte meningen att jag skulle göra någon arg.. jag har dessutom inte talat om hur någon ska fiska, jag tycket bara att det var bra att det fungerade fint med c&r:en på tävlingen, är det något fel med det? och anledningen till att jag skrev det var att jag fått för mig att team topp är lite involverade i lake touren och därmed har tidigare erfarenhet av att arrangera tävlingar.