söndag 31 mars 2013

96 cm lax

Stack ner till ån vid 07 imorse och ca 5 minusgrader ...... Frös i spööglorna o blåste nordliga vindar .... Nära att gå in till sängen igen men tänkte att jag måste ju prova lite .... Kände ingenting förrän jag kom ner till pool 4 . Där hade några danskar fått en fin lax på ca 5 kg . Gjorde några kast o fick en blank o fin öring på ca kilot . Fortsatte o fick några minuter senare en till öring på ca 3 kg . Danskarna tyckte jag skulle behålla den fina blanköringen men nu ville jag ju fiska lite till så den fick simma tillbaka :) gjorde ett bomkast o sen högg det igen o denna fisken var lite tyngre :) den gick o tjurade efter botten men efter några minuter så kunde danskarna håva upp en fin laxhona på 96 cm. Den var dock mycket smal men tänk o fått den välmatad ...... Efter lite foton så fick den simma tillbaka i ån !! Efter ytterligare några kast utan känning så lämnade jag danskarna o gick hem .... Haft ett bra fiske dessa 1,5 dag jag fiskat . Landat 8 st fiskar o tappat 2 .... Nybörjartur är bra att ha ibland !!! Tog med en öring hem på 3,88 kg som ska filleas o avnjutas inom kort :)

/Tomas







1 kommentar:

Anonym sa...

Så nu har du också blivit en kändis!
Team Getö'a, Peter