onsdag 3 december 2014

Gårdagens fisketur !

Tänkte summera gårdagens fisketur på Vänern.
Hade några positioner efter förra veckans hyggliga fiske och började lägga ut grejerna där. Vi körde väl till kl . 09.15 innan första hugget kom och det var en fin öring ( ca 5kg )  som klev av precis före håvning. Vi gjorde en sväng tillbaka och ett dubbelhugg kom på nästan samma position . En grann öring 6.3 kg håvades och den andra gick loss den med men denna fisk såg vi ej. Sen snurrade vi runt där någon timme med några rigghugg och ett fint hugg på ytan men ingen fisk "kände" vi på...... Vid 11.30 tiden bestämde vi oss för en förflyttning till ett helt ofiskat område för mig och det tog ca 1.5 timme att trolla sig dit . Vi fick en vildlax på vägen dit på riggen men annars stendött ... Väl framme så var det ganska mycket mås i luften som cirklade och på ekolodet började det bli fina utspridda ekon..... Dröjde inte många sekunder innan första hugget kom. En lax på 67 cm   tog en tomic i ytan. Sen högg det i stort sett hela tiden men det var tyvärr mycket  småfisk en stund. Sen kom vi in i större fisk. Tre dubbel hugg på kort stund resulterade i två gk fiskar till men det kunde lätt varit det dubbla. Vi tappade tre av dessa som vi såg  en bit bakom båten och det var fina fiskar och både lax o öring .... Vi plockade ihop vid 15.00 för vi hade en lång hemfärd i sned motvind ..... det blåste kraftigt och speciellt på eftermiddagen..... Idag är jag TVUNGEN o jobba :(  Annars hade det varit fint o fått drilla fisk idag för det tror jag hade varit garantifångst ....... Nya tag inom kort :)