tisdag 10 februari 2015

Pimpel sm

Idag har jag kvicknat till så jag orkar skriva nått om helgen som var. Tog ut mig fullständigt efter söndagens tävling, trodde knappt att jag skulle ta mig iland. Har legat med feber och yrat i ett par dagar nu. Individuell tävlingen på lördagen kunde ha gått vägen om jag inte startat på fel sida om melboön, det gick några timmar innan jag förstod att det gick ut en lång grund rygg på norra sidan där det stod mycket fisk i bra storlek. Från 25-50 gr så det var fin fisk, kanske lite för glest bara, inga riktiga super hål. Men det vart en artonde plats iallafall. Så till lag tävlingen, vi hade nog planen klar. Vi gick/sprang så långt vi kunde, per häll stannade lite tidigare än oss övriga. Stange och rosén gick så långt man kom och jag hamnade mittemellan vid några bryggor. Fick bra med fisk direkt men de var små, så efter en stund drog vi oss allihopa till det området som häll satt vid, kanske ett misstag för det var mycket borrat redan när vi kom dit och den värsta ruschen var över. Men det är små marginaler i den här branschen så man vet aldrig. Överlägset bäst i laget var iallafall häll med sina 6-7 kilo, mycket bra fiskat. Peter

Inga kommentarer: