måndag 23 januari 2017

S-hyn och hjälmarn i helgen

I lördags var vi på södra hyn tomas och jag, en ny sjö för mig men tomas hade fiskat på sjön för typ 15 år sedan, hade fått lite info av stange att det skulle vara bra runt ön i mitten av sjön, så det var planen att starta där, men så blev det inte vi gick i stället till södra änden för där har dom vunnit flera gånger förr. Stendött till en början inte nånn vevade med armarna. Tillslut fick tomas några borrar med ganska bra snitt vikt, så vi lugnade oss tills vi var ganska själva, ifall det skulle komma igång, men det gjorde det inte tyvärr. Började fiskade mig hemåt och kom fram till ön där jag skulle ha börjat, träffade på Thomas leijon som hade fiskat riktigt bra. Fick några bom hål innan jag fick ett riktigt bra hål, då var det bara att dra så mycket man kunde, för jäklar vad det nappade en kort stund, sen var det som vanligt igen. Det var iaf räddning, vägde in 1203 gr som räckte till en sjätte plats, 35 gr mer än tomas ( mycket viktigt och hundringen var min ) 😀 grattis leijon till segern.  Hjälmarn!!!!  Vad är det med sjön?  Efter två timmar har jag fått tre abborrar och jag trodde vi har gjort bort oss rejält, fiskade runt hela bälgö och kom tillbaka där vi hade startat, fick tre i ett hål nästan direkt och fick lite hopp igen, men sen var det slut, fiskade mig hemåt med förhoppning om någon bonus fisk, men icke, fick fyra små innan skottet small och fiaskot var ett faktum, 335 gr vägde mina tio abborrar, men fisket hade varit lika dant över hela sjön. Tomas min huvud konkurrent för dagen gjorde rätt att stanna kvar där vi hade startat och vräkte upp hela 8 abborrar sista timmen och fick ihop ca 450 gr och vann hundringen vi slog vad om, (grattis) , nej nya tag nästa gång. Pistol

Inga kommentarer: