söndag 14 januari 2018

9:onde plats

I efterhand så får jag väl vara ganska nöjd, tror det vart en bra serie poäng. Det var många utanför distriktet som gick bra, bla laxen och stormen som knep några hekto mer än mig, men det var ganska väntat, började på andra sidan sjön där jag har fiskat många gånger förr, fick lite tips av Stange just innan start att det var gammal grå is efter östra sidan, så då brukar abborren gå in under den och kanske söka skydd eller nått. Fick fisk direkt från start men bara 15 grammare och inga mängder heller, så när det var 1,5 timme kvar så gick det inte att vara kvar. Drog mig bort till andra sidan viken och där satt Jesper och drog för fullt, då hade han 270 fisk, medan jag hade, 130. Total depression, men men, fick ihop 230 st tillslut som vägde 4480 gr och en nionde plats. Jesper visade vart skåpet ska stå i dag iaf, med ca 8,5 kilo var han i en klass för sig, grattis. Pistol 🔫

Inga kommentarer: