fredag 12 januari 2018

Dagens fiske

Idag hade jag med mig Tobias Esbjörs från Vansbro i båten. Vi hade ganska stora förhoppningar att kunna få några fina laxar när vi körde ut från rampen i Baggerud.
Vi styrde kosan mot ett par positioner som levererat många laxar för Esbjörs tidigare år denna tid. Mycket riktigt högg det innan vi satt sista spöt men den var för liten. Då tänkte man ju att här finns det fler o större laxar men inte ett pet på grejerna så vi styrde mot "mina" positioner som gav lax i Tisdags. Vi snurrade där i ca en timme utan en stöt så vi drog inåt där Nord lyckats lura upp två gk på morgonen. Vi fick en för liten där men vi tyckte tempen sjönk för mycket så vi körde rakt ut i sjön mot Esbjörs positioner igen. Vi hade inte ett hugg på hela vägen ut men när vi nästan var framme så högg det och vi fick lite hopp. Inom 15 min hade vi landat 4 st för små laxar så vi trodde att det borde komma nån större inom kort.
Det gjorde det INTE så det blev TOM BALJA idag för oss.

Pratade med några vid rampen och ena båten hade tre små och den andra en godkänd fin lax som dom fick direkt i morse runt 73 an när dom satte första spöt.
 Dom hade även tappat en ca 6 kilos precis vid håven så det går att få fisk men det gäller o hitta dom ......

Bara o ta nya tag men i helgen blir det PIMPELFISKE :)