söndag 11 mars 2018

Ösjön

Igår åkte vi Tomas och jag upp till ösjön och Borlänge mästerskapet, vi hade tänkt ut en plan för dagens fiske och det var att börja i norra änden av nordansundet och fiska oss söder ut, men efter en halvtimme hade jag två fisk och Tomas inte ett napp. Men efter ett tag fick jag ett bra hål med ca 60 fisk i och hoppet tändes för det var fler som drog fisk i samma område, men tyvärr vart vi lite för många på samma ställe och sista timmen fick jag bara tolv st. Totalt fick jag 205 st med vikten 3400 gr vilket gav en sjunde plats, Tomas hade 128 st och vikten 2270 gr det tror jag vart en skaplig placering inför dagens drabbning på runn. Men Jonas Gustavssons påse var det ingen som rådde på drygt åtta kilo, mer än dubbelt så mycket som Jesper dyberg som kom tvåa på 3,9 kg. Pistol och Tomas

Inga kommentarer: