lördag 24 mars 2018

S Barken

Idag drog jag (Peter) upp till vadsåg och södra barken när Fagersta ordnade fem timmars tävling, det fick inte missas för det har blivit något av en favorit sjö. Startade på mitt vanliga ställe i södra tarmen, vi blev tre st i samma område men lite utspritt, perfekta förhållande på området en stor snöfri fläck längs med land, här borde fisken stå och bara vänta på pirk och krok, men det dröjde flera hål innan jag fick napp och små var dom också, efter 1,5 timme var jag iaf över 100 st men alldeles för smått. Drog mig tillbaka efter kanten för jag vet att det kan vara bra efter hela sidan där. Det började nappa bättre och bättre och lite finare storlek på fisken. Sista halvtimmen var riktigt bra. Slutade på 305 st med vikten 8300 gr vilket gav mig en andra plats, segraren var inte mycket att göra åt om jag så fått upp vartenda napp och inte tappat en fisk, 14700 gr var seger vikten om jag hörde rätt. Pistol

Inga kommentarer: