lördag 18 mars 2017

Björksjön igen.

Idag körde Vi ( Peter - Tomas ) en intern 4,5 timmars tävling igen på Björksjön . Vi fiskade 08.25-11.00 o sen en viktkoll . O sen fortsatte vi till 13.20.  Vi började bredvid varann o vi fick väl lite båda två men inga mängder. Peter vek sen åt höger o jag sprang ut till första ön . Jag fick fisk nästan direkt och Hann göra två hål innan peter kom som ett spjut .... Där fick jag grymt bra förra gången sa Peter o borrade bredvid mig o båda drog fisk. Fiskade ca 30 min där innan jag stack ner till bäcken och peter kom efter . Endast några hål som gav lite fisk så vi sökte vidare. Vi fiskade ifrån varann igen men ingen fick något vidare. Vid andra ön fick jag några bättre hål medan jag såg peter jaga fisk. Efter en stund såg jag Peter springa till ett ställe han fått bra på förut. Som tur var såg jag honom o han drog fisk direkt så det blev en 200 meters rusch o borrade runt honom. Det nappade riktigt bra o speciellt i början för peter.  Sista 10 min tog jag fram tafsen o gick i gamla hål o det högg på riktigt bra. Klockan blev 11 o det var pausvägning. Peter vägde in på 3.8 kg och jag på 3,6 kg...  Fick det sista ur mintuun så det värmde på gött i kröppen. 2 timmar kvar o nu var det viktigt ....peter stack iväg efter kanten o jag blev kvar på "fläcken" i gamla hål med tafseno det hägg på bra medan jag såg peter borra o borra . Perfekt tänkte jag men det slutade hugga när det var 1 timme kvar o jag vet ju att Peter aldrig går fisklös men kände att jag kanske kunde leda.... sista halvtimmen fiskade jag pirk o fick några i nästan varje hål . Kl blev 13.20 o vi sammanstrålade och vägde våra kassar .... pistol vägde in 5,8 kg och 296 st och jag vägde in 5,8 kg och 294 st . Sjukt jämt och vi beslöt att oavgjort är enda rätta och det får anses som ett stort steg framåt för mig efter en rad av förluster mot han.

/ Tomas 

Inga kommentarer: