måndag 6 februari 2017

Lag -Dm Örebro län

Ska försöka göra en sammanfattning av lag -Dm igår söndag. Var lite nervig när vi åkte ner till långsjön, för Örebro distriktets lag -Dm, verkade som ingen har fiskat på sjön, så den var ny för de flesta. Som tur var hade vi Ove rosén i laget, som har varit där några enstaka gånger. Han gav oss (stange) och mig viktig information strax före start, det var startsträckan som gällde och en liten holme med ett träd som rasat ut i sjön, där var min start plats tillsammans med Pär häll. Första hålet gav inget, alldeles för djupt med min Anders 30 mm, gick 5 meter innåt och det vart en meter grundare, första fisken " gött '' följdes av tiotal andra, men nappade segt, fick rycka och dra innan nästa högg. Små var dom också, typ 12 grammare. Vi fiskade oss runt ön och det nappade hyfsat bra, men bara smått, såg att de flesta satt stilla och inte flyttade sig, så dom flesta verkade få bra med fisk, så när jag fått ihop 100 fisk sprang jag in till stange 200 meter bort i hopp att det var bättre snitt där, det var det, någon enstaka femtio grammare kom det upp ibland. Hade nu gått upp till Anders 35:an och det nappade lika bra på den med rosa chinnille och blå glitter krok plus lys pinkies. Fick fisk i nästan varje hål efter kanten. Hade ett jäkla flyt och fick fiska ostört på en sträcka som var helt o borrad sista timmen, Slutade på 330 abborre och det var jag riktigt nöjd med  , vi i laget kom på en hedrande andra plats med vikten 11750 gr, vann gjorde suveränerna "chefen" , dyberg och Olle erikssons med ett kilo mer. Men vi klarade målet att ta oss till SM nästa år, det var det viktigaste. Pistol

Inga kommentarer: