lördag 4 februari 2017

Södra barken

Idag var jag och 141 personer till på södra barken. En tävling jag sett fram emot sen förra året, då vann jag på 8,5 kg. Fick en kanon start med 46 abborrar i första hålet, 20 hål senare har jag fått ihop ca 80 fisk, men nu är området upp borrat och Per "chefen" Nilsson och vi börjar leta nya områden, tyvärr hittade ingen av oss något bra ställe, sprang bort mycket dyrbar tid innan jag återvänder till platsen vi startade på och fick ett kanon hål direkt, drar 10-15 snabba innan det tar tvärstopp i spöt, får kämpa med en gädda i tio minuter innan hon tackar för sig och drar iväg med bästa pirken ( Lindgrens)  och dödar hela området. Fick ihop 208 st tillslut med vikten 6262 gr vilket räckte till en femte plats. Imorgon är det lag Dm på ett nytt vatten för många. Ny rapport imorgon. Pistol

Inga kommentarer: