söndag 12 februari 2017

Sista serie tävlingen

Den gick på alsen i Askersund, hade inga större förhoppningar, för det är en sjö som är väldigt olika år för år, har aldrig fiskat riktigt bra någon gång som jag minns. Den här gången var båthamnen med, så det var jag bara tvungen att testa. Det tänkte typ tjugo andra också, men när jag såg rosén där också, så kände jag lite hopp om att jag var på rätt ställe. Första två hålen gav inget, alldeles för grunt. Drog ut till klungan längre ut i hamnen, 106 st i första hålet där, men ganska små. Fick fisk i nästan varje hål bort mot stange som suttit och dragit själv en bra stund, fick höra att han hade redan fyra kilo, medan jag själv hade två. Tydligen mycket bättre snitt vikt där. Fick ytterligare några bra hål, med lite bättre fisk i. Tyvärr dog mitt fiske av helt sista timmen och jag kunde räkna ihop 434 st med vikten 7,7 kg. Pär häll drog ihop närmare 600 på samma område och stange tror jag fick ihop 450 -460 st med dagens högsta vikt 10050 gr (grattis) . Tomas "HULÅN"  fiskade riktigt bra också idag med 450 fisk och vikten 8200 gr vilket gav en fjärde plats, vilket även gav honom en extra hundring, som vi alltid bettar om 😠,kommer inte att hända igen 😁.tror jag klarar mig till SM iaf om jag räknat rätt, hoppas inte på för mycket innan stange har räknat klart. Pistol

1 kommentar:

Unknown sa...

Bara du vänjer dig 😃👍😜/ Tomas